بیشتر ماژول‌های SSD می‌توانند بیش از 5 سال عمر کنند، در حالی که عمر بادوام‌ترین ماژول‌ها بیش از 10 سال هستند.

به گزارش ایتنا، اگر می‌خواهید حافظه سریع و قابل اعتمادی داشته باشید، قطعاً باید یک SSD خوب انتخاب کنید، یک SSD برای همیشه دوام ندارد، یعنی با گذشت زمان SSD شما از کار می‌افتد.

مقدار تخمینی داده
اگرچه طول عمر یک SSD ممکن است تا حدودی مبهم به نظر برسد، اما هر SSD دارای مقدار تخمینی داده‌ای است که می‌تواند قبل از اینکه در معرض خطر خرابی قرار گیرد، مدیریت کند.

هنگام خرید SSD، اغلب مشخصات مختلفی را مشاهده می‌کنید که تخمین می‌زند که SSD چه مدت باید قبل از خراب شدن کار کند، از جمله تعداد ترابایتی که می‌توان نوشت (TBW)، تعداد نوشتن دیسک در روز (DWPD) و میانگین زمان بین شکست (MTBF).

برخی از تولیدکنندگان ممکن است تنها یکی از این معیارها را فهرست کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هر سه را مدنظر داشته باشند، به همین دلیل است که تعیین مدت زمان ماندگاری یک SSD چندان دقیق نیست.

TBW به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری کل اطلاعاتی که می‌توان روی یک SSD قبل از فرسودگی آن نوشت، استفاده می‌شود.

برخی از SSDهای موجود امروزی دارای رتبه بندی TBW 1200 ترابایت و حتی بالاتر هستند. با فرض اینکه هر هفته در حال نوشتن 100 گیگابایت داده بر روی SSD خود باشید، TBW شما پس از 230 سال استفاده مداوم تمام می‌شود(که البته نادرست است). بنابراین، این معیار فقط یک تخمین است. برخی از SSDها ظرف یک سال از کار می‌افتند، در حالی که برخی دیگر اصلاً از بین نمی‌روند.

 طول عمر و علائم خرابی دیسک
تعیین مدت زمان ماندگاری SSDها دشوار است، اما به طور متوسط، بسیاری از SSDها ممکن است ۵ تا ۱۰ سال قبل از نشان دادن علائم خرابی و فرسودگی، عملکرد خوبی داشته باشند.

این تخمین بسته به عواملی که ممکن است عمر SSD را افزایش دهد یا کوتاه‌تر کند، می‌تواند تغییر کند. مانند بار حجمی روی آن ذخیره شده و تعداد و شدت استفاده از آن.

به گزارش ایتنا، زمانی که عمر SSD شما به پایان می‌رسد، ممکن است کامپیوتر شما کارهای ساده را به کارهای غیرقابل تحمل تبدیل کند! تا جایی که راه‌اندازی کروم زمان زیادی طول بکشد، یا هنگام بوت کردن کامپیوتر دچار خرابی‌های مکرر خواهید شد، هشدار  مکرر خطاهای سیستم ظاهر می‌شود،

در پایان، مهم است که به یاد داشته باشید که از دست دادن یک SSD می‌تواند به قیمت از دست دادن تمام داده‌های شما تمام شود، به همین دلیل است که پشتیبان‌گیری بسیار مهم است. اما آزمایش دوره‌ای SSD برای نشانه‌های خرابی می‌تواند از این اتفاق پیشگیری کند. بهتر است قبل از مشاهده علائم خرابی اقدام کنید، زیرا ممکن است مدتی به شما فرصت دهد تا اطلاعات خود را به جای دیگری منتقل کنید و یک SSD جدید خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

pwa

خانه
پنل کاربری
وبلاگ
جستجو