آموزش امن کردن ورودی ها در برابر حملات XSS

آموزش امن کردن ورودی ها در برابر حملات XSS

مدت زمان: 12:54 کشور:

باگ XSS یا Cross Site Scripting از رایج ترین آسیب پذیری های سطح وب است که در این حملات هکر و نفوذگر، کاربران یک وبسایت را با تزریق کد های جاوااسکریپ مورد هدف قرار میدهند.

رضایت کاربران
100% (2 رای)
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.

باگ XSS یا Cross Site Scripting از رایج ترین آسیب پذیری های سطح وب است که در این حملات هکر و نفوذگر، کاربران یک وبسایت را با تزریق کد های جاوااسکریپ مورد هدف قرار میدهند.

این آسیب پذیری در صورتی به وجود می آید که برنامه نویس یک وبسایت، ورودی هایی که از کاربران
خودش میگیرد را کنترل نکند و این اجازه را به کاربران بدهد تا هر کارکتر و هر ورودی که بخواهند وارد
کنند، برای مثال برای فیلد ورود نام و نام خانوادگی فیلتری در نظر نمیگیرند و هکر از این ضعف امنیتی استفاده میکند تا حملات XSS را روی آن وبسایت پیاده سازی کند.

هکر میتواند از این آسیب پذیری استفاده های زیادی کند، برای مثال یک تروجان روی وبسایت ایجاد کند و یا سشن ها و کوکی های کاربران دیگر را به سرقت ببرد! و این کار هم به سادگی انجام میگیرد، چون کاربران به یک وبسایت اعتماد دارند، ولی نمیداند در پشت پرده یک سری کد هایی تزریق شده که در حال سرقت کوکی آنها هست.

که همینطور که مشخص شد این حمله از خطرناک ترین حمله ها هم هست و برای شرکت های بزرگ که اعتبار زیادی دارند یک نوع تهدید بزرگ به شمار میاد.
با توجه به ورودی های زیادی که بیشتر وبسایت ها از کاربران خودشون دریافت میکنن، میتونیم به این نتیجه برسیم که XSS تقریبا همه جا هست!

فقط باید با توجه به آشنایی که با این آسیب پذیری داریم سعی کنیم در فیلد های ورودی وبسایت ها تست نفوذ انجام دهیم و اون هارو پیدا کنیم.

  • زبان: فارسی

1 دیدگاه

  1. رضا خان
    رضا خان

    خیلی عالی بود . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟

چرا بعضی فیلم و سریال ها صدا ندارند؟

از پلیر های قدرتمند و بروز مثل VLC و KMP استفاده نمایید.

اشتراک تهیه کرده ام اما هنوز فعال نشده ؟

اگر مشکلی در فعال شدن اشتراک بعد از پرداخت موفق دارید از طریق بخش تیکت ها در پنل کاربری مشکل را با پشتیبانی در میان بگذارید تا سریع ترین وقت ممکن حل شود.

آیا فیلم مورد نظر مارو قرار میدهد؟

بله فیلم و سریال درخواستی خود را از پنل کاربری درخواست دهید تا قرار گیرد.

چرا از خارج از کشور نمی‌توانیم دانلود کنیم؟

برای مسائل کپی رایت دسترسی دانلود از خارج ایران بسته میباشد لذا اگر از ابزار های تغییر IP استفاده میکنید آنرا خاموش کرده و با IP ایران وارد سایت شوید.

خانه
پنل کاربری
وبلاگ
جستجو